Juventus vs. Novara (søndag den 18/12/12, kl. 15:00)

Diskussion omkring holdets kampe

Juventus vs. Novara (søndag den 18/12/12, kl. 15:00)

Indlægaf Jimmi » 18. dec 2011, 12:27

Juventus vs. Novara.jpg
Juventus vs. Novara.jpg (17.61 KiB) Vist 120 gange

Ladies and gentlemen, I give you the Derby della Piemonte! :D Det bliver et spændende opgør vi får os i dag mod vores ældgamle rivaler fra Piedmonte-regionen, som vi ikke har taget imod i Torino siden 1955. Novara har med lynets hast avanceret til Serie A helt nede fra de lavere rækker, og mange af deres spillere i den nuværende trup har været med hele turen. Jeg har personligt gældet mig helt vildt til denne kamp, og nedenfor går jeg lidt i detaljer med, ja... detaljerne! :mrgreen:

Gæsterne først.

Novara.
Seneste fem kampe: L L W L D.

Coach Tesser fra Novara har en fuld trup til rådighed i opgøret, med undtagelse af suspenderede Riccardo Meggiorini. Tesser har i medierne bekræftet, at han stiller op med 5-3-2-systemet, men at de ikke agter at ligge på den lade side mod Juventus, og at de "vil gå efter et resultat". Ja ja, nu får vi at se. ;)

Forventet formation (5-3-2):
---------------------------------- Ujkani ----------------------------
---- Morganella - Dellafiore - Centurioni - Ludi - Gemiti ----
------------------ Marianini - Radovanovic - Rigoni ------------
------------------------- Mazzarani - Rubino ----------------------

Juventus.
Seneste fem kampe: W W D W D .

Mod Roma spillede vi nok vores dårligste kamp i sæsonen, og Conte har sikkert "forklaret" drengene, at de nok ville være en "god idé" for dem at vinde kampen i dag... ;) De spillere, som Conte ikke har til rådighed i dag, er suspenderede Bonucci og Vidal, samt skadede Vucinic. Der spekuleres i medierne om, at Quagliarella starter inde i stedet for Pepe i dag, slet og ret for at have en mere teknisk spiller på banen mod et hold, som forventes at parkere bussen, uanset hvad Tesser har udtalt. Del Piero forventes også at starte inde, og Giaccherini formodes at få Vidals plads inde på midten, på trods af Marrones gode præstation i coppaen. Conte har dog udtalt, at Marrone er en spiller, som han forventer sig rigtig meget af, og som vi skal have tålmodighed med.

Forventet formation (4-3-3):
----------------------------- Buffon -------------------------
---- Lichtsteiner - Barzagli - Chiellini - De Ceglie ----
--------------- Giaccherini, Pirlo, Marchisio -------------
------------- Quagliarella, Matri, Del Piero --------------

Kampens taktiske element.
Vi skal passe på i denne kamp. Novara er ikke et dårligt mandskab, og Tesser er en erfaren træner. Midtbanespiller Rigoni (tidligere Juve-reserve i tidernes morgen) har været deres farligste mand denne sæson, hvorimod deres angrebsspillere ofte har manglet skarphed. Jeg forventer, at de vil forsøge at komme meget ud over kanterne, eftersom de benytter sig af et wing-back-system, og Rigoni spiller på den ydre centrale midt. Dette vil sige, at det især bliver op til Marchisio og Giaccherini at lukke godt ned for deres opspil.

Såfremt vi både har Del Piero og Pirlo inde i denne kamp, så tror jeg dog, at vi bør se et mere kvalitativt og skarpt opspil i forhold til Cesena-kampen. Jeg ved ikke hvor meget vi kommer til at dominere boldbesiddelse i denne kamp, eftersom jeg ikke ved særlig meget om Novaras andre to centrale midtbanespillere, men vi må da gå ud fra - deres formation i mente - at de vil køre mest på kontraen og på kanterne, ergo, "overlade" boldbesiddelsen til os og vente på at fange os langt oppe på banen.

Mine forventninger til kampen.
Jeg blev skuffet i Roma-kampen. Umiddelbart fik jeg ret i mine forudsigelser omkring Romas nærmest ikke-tilstedeværende forsvar (de dækkede som forventet ganske elendigt op, bortset fra De Rossi, som var kampens bedste spiller), men vores spillere præsterede ganske enkelt ikke. Ærgeligt. I dag forventer jeg dog et giftigt respons fra vores sort/hvide krigere på et (som sædvanligt) komplet udsolgt Juventus Stadium! :)

Jeg tror at vi vinder denne kamp, og at bl.a. Matri og Del Piero leverer mål. Håber lidt på en magtdemonstration, så vi efterfølgende er mentalt klar til at møde Udinese i næste uge, og få dem til at bøje sig i støvet! :mrgreen:

FORZA JUVE DRENGE, og god kamp i dag! :)
"Og således står det skrevet, at folk, som synger "Føtex-sangen", skal have en håndgranat proppet ind i munden med splitten trukket ud..." - Jimmi N. Højberg, 2011.
Brugeravatar
Jimmi

Geografisk sted: Århus

Re: Juventus vs. Novara (søndag den 18/12/12, kl. 15:00)

Indlægaf Jimmi » 18. dec 2011, 12:32

PS: Jeg ved det er sent at komme ud med et oplæg, men der var ikke lige andre der gjorde det, og i en sæson som denne, hvor vi endelig langt om længe spiller som JUVENTUS skal spille, så går det ikke, at der ikke er noget kampoplæg inde på magicajuve, om det så når at blive læst eller ej, he he he! ;)
"Og således står det skrevet, at folk, som synger "Føtex-sangen", skal have en håndgranat proppet ind i munden med splitten trukket ud..." - Jimmi N. Højberg, 2011.
Brugeravatar
Jimmi

Indlægaf d-wiz » 18. dec 2011, 12:50

Det er farligt fint du laver oplæg Jimmi og jeg tror faktisk de fleste er mere end tilfreds bared det er her i løbet af formiddagen på kampdag.

Vi skal have en sikker sejr i hus og gerne et par kasser af Matri, som har været lidt svingende. Det kunne være godt at få ham i gear.

Jeg tror vi vinder:

1-0 Matri
2-0 Del Piero
3-0 Matri
d-wiz

Indlægaf Rainier W » 18. dec 2011, 13:28

Roma kampen skuffede også mig ret så grundigt, men her bagefter må man sige det primært var en manglende skarphed der gjorde det. Specielt synes jeg slet ikke Pepe er oppe i det gear nogle påstår, og som han måske var for 2 mdr siden. Derfor så jeg rigtig gerne en Krasic, Elia eller Quack inde på en højre kant i en kamp vi må forvente at dominere og ikke skal bruge så meget defensiv power.

For mig er det en kamp hvor vi skal bevise at vi kan vinde sikkert når modstanderen er af denne kvalitet og vi selv er hjemme i hulen.
Rainier W

Indlægaf d-wiz » 18. dec 2011, 13:34

Det må vel være Elia eller Quack så for jeg kan ikke se Krasic skulle være foran nogle af de to, som tingene ser ud udefra. Det kan selvfølgelig godt være han har gjort så meget til træning han skal have chancen.

Jeg tro at jeg ville vælge Elia, som har gjort det rigtig godt de to seneste gange han er blevet skiftet ind.
d-wiz

Indlægaf macgyver » 18. dec 2011, 13:59

Rigtigt god optakt Jimmi..!

Er enig med dig Rainier - håber på en magtdemonstration - men den slags er der jo desværre aldrig garanti for ...

Jeg håber at vi starter med Quagliarella inde og at vi også får Elia at se ... Og ikke blot i fem minutter - men minimum 30 minutter ... håber at Conte vil gi' ham mere og mere tid, for han er seriøst en spændende spiller, der med selvtillid kan gi os den fandenivolskhed, som vi mangler og gøre det uventede..!!!

FORZA LA MAGICA JUVE..!!
macgyver

Indlægaf Foeller » 18. dec 2011, 14:31

God optakt, indeed. :)

Vi SKAL SKAL SKAL have en sejr her i dag, alt andet er uacceptabelt.
Personligt håber jeg bare på noget flydende spil samt masser af spilletid til Elia.
Foeller

Indlægaf Jimmi » 18. dec 2011, 14:56

Tak for den pæne ord drenge! Det varmer mit kolde stenhjerte, he he he... :)

Kun fem minutter til kampstart.

Lineup: Buffon; Lichtsteiner, Barzagli, Chiellini, De Ceglie; Giaccherini, Pirlo, Marchisio; Pepe, Quagliarella, Del Piero.

Jeg synes det er dumt, at Conte vælger Pepe frem for Matri. VIRKELIG dumt. Men nu ser vi hvordan kampen forløber sig. ;)

Ses på partitaen.
Brugeravatar
Jimmi

Indlægaf macgyver » 18. dec 2011, 14:59

Matri på bænken ... Chiellini central def... Quag og Del Piero i front ... Giaccherini på midten ...
macgyver

Tilbage til Kampe