Ladies and gentlemen, I give you the Derby della Piemonte!
Gæsterne først.
Novara.
Seneste fem kampe: L L W L D.
Coach Tesser fra Novara har en fuld trup til rådighed i opgøret, med undtagelse af suspenderede Riccardo Meggiorini. Tesser har i medierne bekræftet, at han stiller op med 5-3-2-systemet, men at de ikke agter at ligge på den lade side mod Juventus, og at de "vil gå efter et resultat". Ja ja, nu får vi at se.
Forventet formation (5-3-2):
---------------------------------- Ujkani ----------------------------
---- Morganella - Dellafiore - Centurioni - Ludi - Gemiti ----
------------------ Marianini - Radovanovic - Rigoni ------------
------------------------- Mazzarani - Rubino ----------------------
Juventus.
Seneste fem kampe: W W D W D .
Mod Roma spillede vi nok vores dårligste kamp i sæsonen, og Conte har sikkert "forklaret" drengene, at de nok ville være en "god idé" for dem at vinde kampen i dag...
Forventet formation (4-3-3):
----------------------------- Buffon -------------------------
---- Lichtsteiner - Barzagli - Chiellini - De Ceglie ----
--------------- Giaccherini, Pirlo, Marchisio -------------
------------- Quagliarella, Matri, Del Piero --------------
Kampens taktiske element.
Vi skal passe på i denne kamp. Novara er ikke et dårligt mandskab, og Tesser er en erfaren træner. Midtbanespiller Rigoni (tidligere Juve-reserve i tidernes morgen) har været deres farligste mand denne sæson, hvorimod deres angrebsspillere ofte har manglet skarphed. Jeg forventer, at de vil forsøge at komme meget ud over kanterne, eftersom de benytter sig af et wing-back-system, og Rigoni spiller på den ydre centrale midt. Dette vil sige, at det især bliver op til Marchisio og Giaccherini at lukke godt ned for deres opspil.
Såfremt vi både har Del Piero og Pirlo inde i denne kamp, så tror jeg dog, at vi bør se et mere kvalitativt og skarpt opspil i forhold til Cesena-kampen. Jeg ved ikke hvor meget vi kommer til at dominere boldbesiddelse i denne kamp, eftersom jeg ikke ved særlig meget om Novaras andre to centrale midtbanespillere, men vi må da gå ud fra - deres formation i mente - at de vil køre mest på kontraen og på kanterne, ergo, "overlade" boldbesiddelsen til os og vente på at fange os langt oppe på banen.
Mine forventninger til kampen.
Jeg blev skuffet i Roma-kampen. Umiddelbart fik jeg ret i mine forudsigelser omkring Romas nærmest ikke-tilstedeværende forsvar (de dækkede som forventet ganske elendigt op, bortset fra De Rossi, som var kampens bedste spiller), men vores spillere præsterede ganske enkelt ikke. Ærgeligt. I dag forventer jeg dog et giftigt respons fra vores sort/hvide krigere på et (som sædvanligt) komplet udsolgt Juventus Stadium!
Jeg tror at vi vinder denne kamp, og at bl.a. Matri og Del Piero leverer mål. Håber lidt på en magtdemonstration, så vi efterfølgende er mentalt klar til at møde Udinese i næste uge, og få dem til at bøje sig i støvet!
FORZA JUVE DRENGE, og god kamp i dag!